tirsdag den 17. juli 2018

Mobilhjemmeside og Google

Den 21. april ændrer Google sine kriterier for hvilke hjemmesider, der kommer øverst i søgeresultater. De sider, der er mobilvenlige kommer øverst, medens de hjemmesider, som er svære at se på en mobil kommer længere ned i listen.
Derfor er det vigtigt at du checker om din hjemmeside er mobilvenlig. Og hvis den ikke er det, hvad skal du da gøre.
Når Google ændrer på sine søgealgoritmer er det ikke for at genere webmastere, men det er for at give brugerne de bedste oplevelser og de bedste resultater, når de søger – ofte fra smartphone eller iPhone. Derfor sortereres de dårlige sider fra.

Mobile-friendly betegnelsen hos Google

Mobilhjemmeside og Google relaterer til at Google betegner de mobilvenlige sider med betegnelsen mobile-friendly. Det er vigtigt at kunne få dette kvalitetsmærke på sien hjemmeside, og signalere at siden er klar til at blive vist på en mobil enhedn.
Det modsatte mærke er betegnelsen Slow.
Næsten 60% af alle Google-søgninger kommer nu fra mobile enheder. Husk, at Google den 21. april radikalt ændrer, hvordan virksomheder rangerer i mobile søgeresultater
Kommentarer og spørgsmål er altid velkommen.

Mobiltelefoner overhalede computere i 2013

Lav din hjemmeside Google- mobilvenlig
2013 er året, hvor mobiltelefoner overhaler computere som det mest udbredte internet access point på verdensplan. Ifølge en undersøgelse foretaget af NPD Group , 37 procent af forbrugerne , der bruges til adgang til indhold på deres pc’er skiftet til deres tabletter og smartphones .
Hvis du ønsker at nå dine kunder , hvor de er, må din hjemmeside blive mobil!
Forbrugerne bruger i stigende grad deres mobile enheder til at surfe på internettet på udkig efter information, produkter og tjenester samt til at købe online.
Lav en Google-venlig mobil hjemmeside gratis med DudaMobile
Men web adgang fra mobile enheder har mange begrænsninger . Navigation er et problem for hjemmesider der ikke er optimeret til mobile enheder. Indholdet er for stort, skærmens størrelse er lille og båndbredden hastighed er meget langsom.
Et mobilt websted har mange fordele : forbedret brugeroplevelse, hurtigere download hastighed, bedre engagement med brugerne og dermed en konkurrencemæssig fordel.
En undersøgelse om mobil optimering foretaget af Internet Advertising Bureau (UK) afslører, at 57% af de 100 største brands nu har en mobil optimeret hjemmeside .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar